Reklamacje i zwroty

 

IX. Reklamacje dotyczące Towarów (rękojmia / niezgodność z umową)

 

 

  1. Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Towar zgodny z Umową.

  2. Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta oraz osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą dokonującej zakupu „na firmę”, jeżeli z treści umowy wynika, że nie ma on dla niej charakteru zawodowego — na zasadach określonych w Ustawie o prawach konsumenta. Rękojmia wobec Przedsiębiorców (B2B) jest wyłączona.

  3. Reklamacje (np. wada fizyczna, uszkodzenie w transporcie, brak zgodności z opisem) należy zgłaszać na adres e-mail: kontakt.hairup@gmail.com lub pisemnie na adres Sprzedawcy: MASSECOM Bartłomiej Jaszyna, ul. Marcina Kasprzaka 31/119, 01-234 Warszawa.

  4. Aby ułatwić rozpatrzenie reklamacji, prosimy dołączyć:

     

    • krótki opis wady / niezgodności i datę jej stwierdzenia,

    • dowód zakupu (np. paragon/faktura, potwierdzenie płatności),

    • zdjęcia produktu i opakowania (jeśli to możliwe), a w razie uszkodzeń w dostawie także zdjęcia paczki z zewnątrz i wewnątrz oraz protokół szkody, jeśli sporządzono.

     

  5. Na prośbę Sprzedawcy reklamowany Towar należy przesłać lub dostarczyć na powyższy adres (najlepiej w oryginalnym lub odpowiednio zabezpieczonym opakowaniu).

  6. Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od jej otrzymania i informuje Klienta o sposobie jej załatwienia (naprawa, wymiana, obniżenie ceny, zwrot płatności).

  7. W przypadku braków w zgłoszeniu Sprzedawca wezwie Klienta do ich uzupełnienia w terminie 7 dni od otrzymania wezwania.

  8. Uwaga – charakter higieniczny kosmetyków: brak możliwości testowania produktu w zakresie wykraczającym poza konieczny do stwierdzenia cech i działania (np. wielokrotne użycie). Nie wyłącza to praw z rękojmi w razie wady lub niezgodności towaru z umową.

 

 


 

 

X. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną (strona, konto, newsletter)

 

 

  1. Zastrzeżenia dotyczące funkcjonowania Serwisu (np. błędy techniczne, konto, formularz zamówienia, newsletter) można zgłaszać na kontakt.hairup@gmail.com.

  2. Zgłoszenie powinno zawierać: imię i nazwisko (lub nazwę firmy), adres e-mail do kontaktu, opis problemu (w miarę możliwości z podaniem daty/godziny, zrzutem ekranu, komunikatem błędu, przeglądarką/urządzeniem).

  3. Sprzedawca rozpatruje zgłoszenie w terminie 14 dni od otrzymania i informuje o sposobie jego załatwienia.

  4. W razie braków Sprzedawca poprosi o uzupełnienie w terminie 7 dni.

 

 


 

 

XI. Zwroty (odstąpienie od umowy) i wyjątki dla kosmetyków

 

 

  1. Konsument (oraz ww. „przedsiębiorca uprzywilejowany”) może odstąpić od umowy zawartej na odległość w ciągu 14 dni od otrzymania Towaru, bez podawania przyczyny.

  2. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu na kontakt.hairup@gmail.com lub listownie na adres Sprzedawcy. Wzór formularza odstąpienia jest dostępny u Sprzedawcy i na stronie hairup.pl.

  3. W razie odstąpienia umowę uważa się za niezawartą; zwracamy wszystkie otrzymane płatności (w tym najtańszy zwykły koszt dostawy) nie później niż w 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia — z zastrzeżeniem pkt 5 (możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub dostarczenia dowodu jej odesłania). Zwrot płatności następuje tym samym sposobem, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inny sposób.

  4. Klient ponosi bezpośrednie koszty odesłania Towaru. Prosimy o odpowiednie zabezpieczenie przesyłki.

  5. Wyjątek higieniczny dla kosmetyków: prawo odstąpienia nie przysługuje w odniesieniu do produktów dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych — jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (np. kosmetyki do włosów hairUP).

  6. Pozostałe ustawowe wyjątki od prawa odstąpienia stosuje się odpowiednio (m.in. rzeczy szybko psujące się/krótki termin przydatności, rzeczy połączone nierozerwalnie z innymi, świadczenia w pełni wykonane za zgodą itp.).

  7. Powyższy wyjątek nie ogranicza praw z rękojmi: jeśli produkt jest wadliwy lub niezgodny z umową, możesz skorzystać z procedury reklamacyjnej z rozdz. IX.

 

 


 

 

XII. Pozasądowe sposoby rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń

 

 

  1. Konsument ma możliwość skorzystania z bezpłatnej pomocy miejskich/powiatowych rzeczników konsumentów oraz organizacji społecznych (np. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

  2. Może zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej o mediację lub do stałego polubownego sądu konsumenckiego przy IH o rozstrzygnięcie sporu.

  3. Skargi można składać również przez unijną platformę ODR (spory konsumenckie online): http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

  4. Skorzystanie z metod pozasądowych jest dobrowolne i może nastąpić po zakończeniu wewnętrznej procedury reklamacyjnej u Sprzedawcy.

 

 


 

Kontakt w sprawach reklamacji/zwrotów:

e-mail: kontakt.hairup@gmail.com

adres do korespondencji/zwrotów: MASSECOM Bartłomiej Jaszyna, ul. Marcina Kasprzaka 31/119, 01-234 Warszawa

strona: hairup.pl